Payment with Visa Payment with Mastercard in white color Payment with Klarna Payment with Swish
Fraktfritt från 375:-

Köpvillkor

Beställning

Vid beställning hos oss på designtrend.se ingås ett köpeavtal mellan dig som köpare och Designtrend som säljare. En orderbekräftelse skickas till den mejladress du angivit. Om du/den som beställer är under 18 år behövs målsmans godkännande innan köpet genomförs.                    

Att beställa i någon annan persons namn utan tillåtelse, eller att göra något annat som på något sätt medför att Designtrend skadas ekonomiskt, kommer att polisanmälas.

De personuppgifter du ger oss hanteras och skyddas enligt gällande GDPR direktiv.

Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.                

Vid eventuell slutförsäljning av försäljningsobjekt som utgått, eller som av misstag felprissatts, har Designtrend rätt att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalt belopp på bästa sätt. Designtrend skall meddela dig som kund om möjligt alternativ till likvärdigt försäljningsobjekt finns.

Alla order är välkomna, vi tillämpar ingen minimiordergräns. Eventuella rabattkoder kan inte kombineras med varandra.

Vill du beställa med leverans utanför Sverige men inom EU? Inga problem, vi ordnar det via DHL. Kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller ring oss på 0724 – 43 83 10, vardagar mellan 17.00 - 22.00 samt på helger mellan 10.00 - 18.00.

Betalningsalternativ

  • Swish

 Kostnad: 0 kr

 Följ instruktionerna beroende på om du handlar via mobil, surfplatta/padda eller pc.

  • Bankkontobetalning

  Kostnad: 0 kr

  • Faktura

 Kostnad: 0 kr

 Klarna erbjuder trygga och säkra betallösningar. Fakturan skickas per mejl med 14 dagars betalningstid, leverans sker i god tid innan  förfallodagen.

  • Kortbetalning

Kostnad: 0 kr

I samarbete med globala Stripe erbjuder Designtrend säkra kortbetalningar. Stripe använder marknadens säkraste system för betalningar med högsta säkerhet. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure teknik. Designtrend lagrar aldrig några kortuppgifter.

  • Delbetalning

Eventuell merkostnad för finansiering av delbetalning är en uppgörelse mellan dig & den som beviljar delbetalningen.

Leveranstid

Beställningar behandlas och skickas snarast möjligt från vårt lager, leveranstiden är cirka 3 – 6 dagar. Under högsäsong och/eller vid extra hög belastning kan det ta några dagar extra. Vi hör omgående av oss om leveranstiden försenats. Likaså vid eventuella restnoteringar utanför vår kontroll.

Följ gärna din beställning på den spårningslänk från transportören som du får från oss någon dag efter orderbekräftelsen.

Beställning på vardagar, expedieras normalt dagen därpå. Beställning på helgdagar skickas nästkommande vardag.                   

Har du leveransfrågor, hör gärna av dig till vår kundservice: [email protected] eller ring oss gärna på 0724 – 43 83 10, vardagar mellan 17.00 - 22.00 samt på helger mellan 10.00 - 18.00.

Leveranssätt

Vi skickar din order som paket till närmaste paketombud. Vi bär inte ansvar för eventuell leveransförsening beroende på fraktföretaget, eller andra omständigheter utom vår kontroll. Vi har speditörssamarbete med DHL och Postnord.

Din reklamationsrätt & retur vid eventuellt fel på en vara

Vi jobbar hela tiden för att Designtrends produkter ska hålla hög och jämn kvalitet. Om ett fel trots allt skulle uppstå så följer vi givetvis svensk konsumentköplag, distanshandelslagen samt ARN (Allmänna Reklamations Nämndens) rekommendationer.

Vid reklamation av vara där ursprungligt fel hävdas gäller tre års reklamationsrätt enligt gällande lagstiftning. Normal förslitning omfattas inte. Eventuell reklamation ska göras inom två månader från det att felet upptäcktes för att reklamationsrätt ska gälla.

Om varan är skadad vid leverans, vänligen kontakta oss omgående med bilder på förpackningens samt produktens skador för eventuell retur/åtgärd.

När reklamation/retur skickas enligt våra anvisningar står vi för returfrakten. Som kund har du rätt att föreslå önskad åtgärd, vi har rätt att reparera om det är ekonomiskt försvarbart, byta ut mot likvärdig vara, lämna ett prisavdrag eller återbetala varans pris. 

Vårt mål är att åtgärda eventuell reklamation på bästa sätt snarast möjligt, dock senast inom 14 dagar.

Ångerrätt

Vi har förståelse för att varan som beställts kanske inte passar på det sätt eller på den plats som var tänkt, eller om den på annat sätt inte motsvarar dina förväntningar. Sådant kan hända. Designtrends mål är som minimum nöjda kunder och vi följer givetvis all gällande lagstitning, en trygghet för dig som kund.

Inom 14 dagar från dagen efter det att varan mottagits ger Distansavtalslagen dig rätt att returnera felfria varor utan att du måste ange anledning. Vänligen notera att eventuell returfrakt betalas av dig.

Vänligen observera i sammanhanget att en beställning som inte tas emot/inte hämtas ut, inte utgör laglig grund till ångerrätt. Beställd men ej uthämtad vara som kommer i retur kommer därför debiteras 600 kr för retur & administrationskostnader. Avdrag för detta görs innan eventuell återbetalning sker.

Ångrar du ditt köp måste Designtrend kontaktas via mejl till [email protected], fullständigt namn, ordernummer och telefonnummer ska då anges.

  • Vi återkommer snarast därefter med anvisningar om hur returen ska hanteras.
  • Spara inlämningskvittot som ges av fraktombudet när returen lämnas in för säkerhets skull.
  • Erlagt pris minus fraktkostnad återbetalas inom 14 dagar efter att returen ankommit vårt lager, kontrollerats och godkänts.
  • Önskar du en annan vara istället, vänligen lägg en ny beställning separat.

Varans skick vid eventuellt ångrat köp

Vänligen observera att varan måste vara i nyskick samt förpackad och returnerad i oskadat originalemballage på samma sätt som när den mottogs för att ångerrätt utan extra kostnad ska gälla. Vid kontroll av returen kan vi annars behöva göra värdeminskningsavdrag i proportion till hur varan och emballaget ser ut vid mottagandet, om den inte har returnerats med hänsyn till dessa anvisningar.  

Om du ångrar ditt köp, tänk därför på hur du själv förväntar att en vara ska se ut när du öppnar den, det brukar vara den bästa insikten om hur en vara ska se ut inför en retur. När varan tas emot så är det därför klokt att öppna den försiktigt. 

Vill du till exempel säkerställa att färgen är den du förväntar, så råder vi dig att först bara avemballera/öppna en enstaka detalj som till exempel lampans toppkåpa. Var försiktig när ljuskronan packas upp. Alla dess delar är omsorgsfullt emballerade. Använd därför inga vassa föremål som kniv eller sax, för då finns risk för att repor uppstår vilket inte är en godtagbar reklamation.

 Skador på ytteremballage & produkt vid leverans

Vid skada som upptäcks när paketet öppnats, vänligen fotografera skadan och mejla bilder och beskrivning till [email protected]. Vi ersätter då varan med en ny, eller en ny del.

Expeditionsavgift vid ej uthämtat paket

Paket som inte tagits emot/inte hämtats ut under den tid det ligger hos transportören, utgör inte ett giltigt eller lagligt skäl till ångerrätt. Återbetalning efter att varan kommit i retur till oss reduceras då enligt nedan.

Vid beställning ingås ett köpeavtal mellan köpare & säljare. Köparen godkänner härmed att en avgift på 500 kronor inklusive moms debiteras för att täcka kostnader för returfrakt och administration på ej uthämtad/ej mottagen vara.

EU:s Dataskyddsförordning (GDPR)

Personuppgifter hanteras i enlighet med EU:s gällande dataskyddsförordnings så kallade GDPR (General Data Protection Regulation) bestämmelser.

Övrigt

Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktigt angivna priser. Vi reserverar oss även för att en produkt tillfälligt kan ta slut I lager.

Vi kan inte garantera att bilderna återger varans utseende helt och hållet. Dels med anledning av att små detaljer inte syns, dels då olika sorters bildskärmar har olika upplösning vad gäller färger, ljusstyrka etcetera.

Om oss

Varmt välkommen som kund hos oss på designtrend.se. Vårt mål är att du ska bli mer än nöjd med de varor du köper hos oss. Vi strävar efter att utmana oss själva, så att vi hela tiden kan ligga i framkant med de produkter och de erbjudanden vi presenterar. Hör gärna av er med synpunkter och tankar, på [email protected] eller på 0724 - 43 83 10, vardagar mellan 17.00 - 22.00 samt på helger mellan 10.00 - 18.00.

Designtrend.se, en del av Nordic Retail Trends AB, Org. nummer: 559302–6908.